www.odb.km.ua Відгуки та побажання
БІЗНЕС… І НЕ ТІЛЬКИ ДЛЯ  ДОРОСЛИХ Хмельницька обласна бібліотека для дітей імені Т. Г. Шевченка
Діти Хмельниччини читають! Приєднуйся!   Читати - це круто!   Читати - престижно!   Читай і будь успішним!   Будь в тренді: читай і знай!   Читають батьки - читають діти!   Читай! Формат не має значення!
    Електронний каталогЗведений електронний каталог БХООб’єднана віртуальна довідкаВіртуальна довідкаОнлайн послуги
      Про бібліотеку
      Ресурси бібліотеки
      Сторінка юного краєзнавця
      Проекти та програми
      Героїв пам’ятаєм імена
      Бібліотечному фахівцю
      Конкурси для дітей
      Електронна бібліотека
      Веб-уроки
      Здійснення закупівель
      Онлайн послуги
      Відкриті дані
      Карта сайту
      Аудіокниги


        Головна » Ресурси бібліотеки » Наші видання
      БІЗНЕС… І НЕ ТІЛЬКИ ДЛЯ ДОРОСЛИХ

         Навряд чи хто із сучасних політологів взяв би на себе сміливість сказати, коли і ким було введено в мову слово “бізнес”. Швидше всього, будучи англійським, воно з'явилось в Англії або Сполучених Штатах Америки і відобразило дух вільного підприємництва, який супроводжував промислову революцію в цих країнах у ХVІІІ-ХІХ століттях.
         У всіх власниках, що видавалися в США, поняття “бізнес” трактується як комерційна діяльність, що визначає спосіб існування людини і дозволяє їй бути незалежною в думках і прийнятті рішень.
         Саме в останніх словах криється зміст того, що можна називати “бізнесом”.
         Останні роки показали, що мода на розслаблений спосіб життя пройшла або проходить. І у всіх країнах світу росте попит на талановитих менеджерів, здібних лідерів високого ґатунку і, відповідно, піднімається престиж ділової людини. Підтвердженням цього є проведене Хмельницькою обласною бібліотекою для дітей імені Т. Г. Шевченка соціологічне дослідження “Юний читач-99: його проблеми та інтереси”. Рейтинг престижних професій змістився в сторону ділової та підприємницької діяльності і розмістився в такій послідовності: банкір, юрист, менеджер та економіст…
         Адже бізнес – це не тільки система знань і конкретних видів комерційної діяльності, а й особлива  сфера людської діяльності. Тут багато залежить від особистості, сукупності її якостей, міжособистісного спілкування, вміння вийти із складної ситуації, оцінювати можливості свого часу, не нехтувати дрібницями, якщо претендуєш на звання ділової людини.
         А діловою людиною без книги не станеш. Необхідно багато читати, щоб знати і діяти за принципом: дивись – пізнаєш, запитуй, слухай, читай – зрозумієш. Адже все повчально в нашому житті. І, звичайно, не всі стануть бізнесменами, а ось спосіб, стиль свого майбутнього життя, тактику поведінки, манери треба виробляти і біти діловою людиною в будь-якій сфері.
         Одна із рис, яка характеризує ділову людину, – це правила хорошого тону. Переказати всі їх неможливо, а ось найголовніше із них – залишайтесь самим собою.
         В обласній бібліотеці для дітей імені Т. Г. Шевченка проводиться комплекс заходів “Як стати діловою людиною”. Мета його – допомогти дітям розвинути мислення, ерудицію, здатність аналізувати ситуацію, робити висновки, вивчати економічні терміни та манери ділової людини. Тому читачам були запропоновані поради, тести, інтелектуальні ігри, аукціони тощо.
         Наприклад, поради “Як здобути впевненість у собі”.
            Правило перше: Вранці докласти максимум зусиль, щоб вийти із дому в найкращому вигляді.
            Правило друге: Не зациклюйтесь на своїх фізичних недоліках – вони є у всіх.
            Правило третє: Не будьте надто критичні до інших.
            Правило четверте: Пам'ятайте, що люди найбільше люблять “слухачів”.
            Правило п'яте:Будьте, по-можливості, завжди відверті.
         Бібліотекарі прагнули, щоб ці правила стали переконаннями. Тільки тоді вони принесуть вагомий результат. Адже впевнена в собі людина вселяє віру. А це вже половина успіху. Групі читачів були запропоновані декілька запитань, сформульовані психологом. Вони допомогли їм оцінити себе як особистість цілеспрямовану, здатну бути діловою, або навпаки.
         Примірні питання:
              – Чи вмієш ти відрізнити головне від другорядного?
              – Чи завжди тобі вдається зберігати врівноваженість?
              – Чи звик ти будь-яку подію оцінювати з різних точок зору?
              – Чи готовий ти до несподіванок?
              – Чи бачиш ти дійсність такою, якою вона є, чи такою, як тобі хочеться бачити?
              – Чи стараєшся ти спостерігати за собою?
              – Чи прагнеш ти розуміти інших?
         Результати відповідей показали, що ті читачі, які на всі запитання відповідали “так” (а їх 55%), мають шанси стати діловою людиною, здатною самостійно приймати рішення, бути далекоглядною людиною і прогнозувати різні ситуації. Решта ж, які на запитання відповіли “ні”, звернули увагу, на які саме для того, щоб у майбутньому виховувати в собі рішучість, змогу реально оцінювати ситуацію і навчитись сприймати різні погляди. А також звернути увагу на такі риси характеру, як спостережливість, врівноваженість, взаєморозуміння. У цьому їм допомагають працівники бібліотеки у безпосередньому спілкуванні. Оформлена книжково-ілюстративна виставка “Як стати діловою людиною”.
         Цитата: “Все про бізнес і навіть трохи більше, ніж це знає кожний”.
         Звернення: “У нас завжди: бізнес-новини, бізнес-ігри”.
         Розділи:
              1. АВС бізнесмена.
              2.Думай і збагачуйся.
              3.Ділові діти України.
              4.Потрібне слово.
              5.Бізнес-асорті.
              6.Малий бізнес з нуля.

         Тут же відкрита цікава рубрика “У записник ділової людини”. Даються поради та консультації, які охоче сприймаються дітьми. Наприклад:
              1.Деякі серйозні вчені стверджують: людина, у якої 100% характеру і 50% розуму, більш обдарована, ніж та, в якої 100% розуму і тільки 50% характеру.
              2.За міжнародними стандартами до добре вихованих відносять не того, хто не переверне соусницю на накрохмалену скатертину, а того, хто не помітить подібного казусу, допущеного сусідом по столу.
              3.Чесності і здібностей – якщо вони поєднуються з відданістю справі, енергією і тактом – зазвичай буває досить, щоб гарантувати успіх у діловому світі.
              4.Спробуй протягом тижня записувати втрачене тобою за день. Наприклад, скільки часу потратив на телефонні розмови.
              5.Наука стверджує: люди використовують лише 10% потенційних здібностей. Якщо ви могли б змусити ваш мозок працювати хоча б наполовину, то без особливих труднощів вивчили б 40 мов і запам'ятали б всі томи енциклопедії.
         Висновки доповнює банк економічних та ринкових понять:
              – Сертифікат– це слово має багато значень. Буквально – документ, письмове свідоцтво, що стверджує певний факт. Наприклад, депозитний сертифікат означає, що його власник має вклад в комерційному банку, який він вклав на певний строк для отримання процентів.
              – Ділер – торговець, агент з продажу. Маленька незалежна фірма або підприємець, який закуповує товари зі знижками у виробників і реалізовує їх споживачам.
              – Кредит – надання в борг грошей або товарів.
              – Інфляція – падіння купівельної спроможності грошей.
              – Дивіденд – частина загальної суми чистого прибутку акціонерного товариства, яка розподіляється між акціонерами пропорційно кількості їх акцій.
         Досвід показує, що читачі охоче беруть участь в активних формах роботи, де вони можуть проявити свої знання, вміння самостійно думати. Тому їм було запропоновано ділові ігри та вікторини. Так, цікаво відбувся інтелектуальний аукціон та ділова гра, економічна вікторина та інші заходи.

      Інтелектуальний аукціон

          1.Назвіть, яким країнам належать всесвітньовідомі фірми, автомобільні гіганти:
               “Дженерал Моторс”, “Форд”– (США);
               “ФІЛІПС”– (Голландія);
               “Вольво”– (Швеція);
               “Тойота”, “Ніссан”– (Японія);
               “LG” – (Південна Корея).
         2.Директор магазину повісив плакат такого змісту: “Хваліть письмово, сваріть по телефону”. Як ви оцінюєте таке оголошення з позиції ділової людини?
         3.Що ви знаєте про історію грошової одиниці України?
         4.Чи знаєте ви дитячі підприємницькі організації в Україні? (У Києві діє Академія підприємництва “Ділові діти України”).
         5.Що таке інфляція?
         Читачам, які цікавляться сферою бізнесу і хочуть бути підготовленими до цього виду діяльності, була запропонована гра “АВС бізнесмена”. Умови гри: читачам діється визначення терміну, який вони повинні назвати. Для однозначності відповіді перед визначенням всі букви терміну написані в безладному порядку на окремих картках, які демонструються дітям:
               1.БОЛІ. Ті, хто впливає в кулуарах на членів уряду для проведення своїх інтересів (ЛОБІ).
               2.ААВВЕІДЬЯЛЯЦ. Офіційне зниження курсу національної валюти відносно
      іноземної (ДЕВАЛЬВАЦІЯ).

               3.ВІЕІНИСЦТЯ. Вид капіталовкладень, в результаті чого утворюється прибуток
      (ІНВЕСТИЦІЯ).

               4.АВІНІНОЯЦ. Нова технологія, яка є результатом науково-технічного прогресу
      (ІННОВАЦЯ).

               5.АЕКЛМР. Посередник при укладанні біржової угоди, який не має права її укладати за свій рахунок (МАКЛЕР).
               6.АКАЛЕМІРЯЦ. Претензія по якості товару, яка містить вимогу відшкодування
      збитків (РЕКЛАМАЦІЯ).

               7.ІБИУССЯД. Разова грошова допомога, яка надається державою (СУБСИДІЯ).
               8.ЗИЦАК. Вид непрямого податку на товари широкого вжитку, включеного у їхню ціну (АКЦИЗ).
               9.УКОТЛА. Закритті підприємства і масове звільнення робітників (ЛОКАУТ).
               10.ЯІМЕСІ. Випуск в обіг банківських білетів, грошей (ЕМІСІЯ).
         Як показала гра, діти виявили певну обізнаність у термінах, але окремі значення склали для них труднощі. Наприклад, маклер, локаут, лобі. Тому бібліотекарі більшу увагу звертають на роз'яснення незнайомих термінів і пропонують відповідні книги.
         У формі екзаменаційних білетів було проведено економічну вікторину “Від А до Я”. Із запропонованих варіантів відповідей читачі вибирали правильні.
         Приклади екзаменаційних білетів:
               1.Цінні папери, вкладені в підприємство, що дає право їх власнику  на отримання частки прибутку:
                  а) акція;
                  б) облігація;
                  в) вексель.
               2. Об'єднання, при якому головна компанія, що володіє контрольним пакетом акцій і здійснює контроль над дочірніми фірмами:
                  а) картель;
                  б) трест;
                  в) холдінг.
               3. Як називається банк, який надає позику під майнову заставу:
                  а) інвестиційний;
                  б) іпотечний;
                  в) інноваційний.
         Валютний магазин. В бібліотеці була створена імітація валютного магазину. Тут “продавались” гроші зарубіжних країн:
         сом (Киргизія), сум (Узбекистан), літ (Литва), крона (Естонія), драм (Вірменія), лат (Латвія), лей (Молдова), манат (Туркменія), ларі (Грузія), франк (Швейцарія), песо (Куба), юань (Китай), ліра (Італія), шекель (Ізраїль), драхма (Греція) та ін.
         Валюта яких держав сьогодні у продажу? Діти дівали відповіді. Кожна правильна відповідь – 5 балів. За підсумками вікторини були визначені переможці.
         Із читачами, які шукають застосування своїм здібностям, хочуть гідного життя та мріють робити свою кар'єру вже зараз,, проведено обговорення книг В. Співаковського “Якщо хочеш бути багатим і щасливим…” та М. Беденко “Бізнес. Не тільки для дітей”. Обговорення цих своєрідних книг відбулося за такими запитаннями:
              – Яку освіту необхідно мати, щоб відчувати себе впевнено?
              – Як у складні часи добитись успіху та багатства?
              – Як перетворити свої знання в дію?
              – Що таке ринок?
              – Три принципи розвитку бізнесу.
              – Що означає вираз “Джентльмен борги сплачує”?
         Обговорення цих книг свідчить, що дітей цікавить процес зародження ринкової економіки, історія виникнення бізнесу та грошей. Читачі досить чітко усвідомлюють правила, якими повинен керуватися в своїй роботі бізнесмен. Вини із задоволенням відповідали на запитання та обговорювали досить цікаві ситуації, пропоновані в цих книгах.
         Неабияке місце в роботі бібліотекарів займає ознайомлення дітей із суттю та основними функціями менеджменту, його ролюю в суспільстві. З цією метою проводився цикл бесід-діалогів “Що таке менеджмент”. Цікавою, наприклад, з цього циклу була бесіда-діалог “Яким має бути лідер”. Вона розкрила основні характеристики лідерства, що є суттєвим в діяльності лідера і закінчилася тестуванням на визначення лідерства в класі. Дітям пропонувалося дати відповіді на 4 запитання і поставити оцінки від 1 до 5. За результатами тесту зроблено підсумки і обговорено з дітьми. Звернуто увагу на те, як можна самовдосконалюватися, де вони себе не до оцінили і до яких книжок про лідерство потрібно звернутись.
         Отримані в бібліотеці знання школярі використовують при вивченні курсу “Основи економічних знань”та факультативного курсу “Людина і ринок”.

      Список літератури:

      ♦ Беденко М. В. Бізнес не тільки для дітей / М. В. Беденко. – Вінниця : АІСТ-прес, 1997. – 76 с.
      ♦ Волков Н. В. Сто сторінок про бізнес / Н. В. Волков. – Москва : Педагогіка, 1991. – 128 с. – (Бібліотека Дитячої енциклопедії “Вчені – школяру”).
      Економічний словник : довідник / за ред С. В. Мочерного. – Київ : Феміна, 1995. – 368 с.
      ♦ Маркуша А. Мозаїка для ділової людини / А. Маркуша. – Москва : Педагогіка, 1992. – 352 с.
      ♦ Орищак Я. О. Основи економіки / Я. О. Орищак, М. І. Стебло. – Тернопіль : Підручники. Посібники, 1998. – 110 с.
      ♦ Петрасинський З. Пізнай себе / З. Петрасинський. – Київ : Рад. школа, 1988. – 192 с.
      ♦ Скотт Д. Г. Сила розуму : опис шляху до успіху в бізнесі / Д. Г. Скотт. – Київ : ПІКО, 1991. – 195 с.
      Українська економічна думка : хрестоматія / упоряд., наук. ред., пер., авт. вступ. розд. і біогр. довід. С. М. Алупко. – Київ : Знання, 1998. – 448 с.
      ♦ Хесс К. Так влаштований світ : економіка для юнацтва / К. Хесс. –  Київ : Діло, 1992. – 96 с.
      ♦ Хілл Н. Думай і багатій / Н. Хілл ; пер. з англ. Г. П. Сосновський. – Київ : Молодь, 1993. – 160 с.
      ♦ Юровський Д. Б. Економіка для початківців / Д. Б. Юровський. – Тернопіль : Підручники. Посібники, 1998. – 62 с.
      Як добитись успіху : практ. поради діловим людям / під ред. В. Б. Руцького. – Москва : Республіка, 1992. – 510 с.

       

       

               Матеріал підготувала                        В.Ю.ЧЕРНОУС
               Відповідальна за випуск                   О.О.КИРИЧУК


      Календар знаменних дат

      Знаменні події 16 березня

      1. Пламеницька, Євгенія Михайлівна -- 16.03.1994 р. померла Пламеницька Є.М.
        з дати події минуло 31 років
      2. Бурачек, Микола Григорович -- 16.03.1871 р. народився Бурачек М.Г.
        До ювілею 6 років (інтервал 5 років), з дати події минуло 154 років
      3. Черкашин, Роман Олексійович -- 16.03.1906 р. народився Черкашин Р.О.
        До ювілею 6 років (інтервал 5 років), з дати події минуло 119 років
      4. Починок, Макар Іванович -- 16.03.1921 р. народився Починок М.І.
        До ювілею 6 років (інтервал 5 років), з дати події минуло 104 років
      5. Тищенко, Віктор Іванович --
        До ювілею 7 років (інтервал 5 років), з дати події минуло 108 років
      • 4
      • 3
      • 2
      • 1
      • 2222
      • АРТ територія111
      • Дошкільнятам2

      Бібліотека запрошує

      БЛОГИ БІБЛІОТЕКИ

      Шановний читачу! Якій літературі ти надаєш перевагу:
      Історичній
      Пригодницькій
      Детективній
      Містичній
      Фентезі
      Мотиваційній







      © ХОБ для дітей ім. Шевченка. , 2010-2025 г.
          Офіційний сайт
      29001, Україна, м. Хмельницький, вул. Свободи 51.
      www.odb.km.ua             mail@odb.km.ua
      Копіювання інформації можливе тільки за наявності згоди
      адміністратора, а також активного посилання на сайт.
      створення
      сайту
      Студія Спектр